Euler Hermes > Követeléskezelés > A 10 legfontosabb lépés

A 10 legfontosabb lépés, amit meg kell tenni a késedelmes fizetések kézbentartása érdekében

Felügyelje Ön a késedelmes fizetéseket!

 

 

Minden cég életében előfordul, hogy a teljesített és kiszámlázott tételek ellenértékét nem fizeti ki a vevő. Ennek kezelése rengeted időt és energiát emészt fel, ráadásul a profitot is veszélyezteti.
 

A késedelmes fizetések megfelelő kezelése segíti a vállalkozásokat, hogy hatékonyabban intézzék az üzleti tevékenységüket. Erre több megoldás is létezik.

Figyeljen a késedelemes fizetés előjeleire!


A késedelmes fizetésre utaló jelek már korai szakaszban fellelhetőek. Ezekre érdemes odafigyelni:


  • Kereskedelmi referenciák fokozott igénye.
  • Hirtelen rendeléscsökkenés, vagy növekedés.
  • Megnövekedett kérdések / vitatott elemek.
  • A munkaerő fluktuációja.
  • Durva kifogások.
  • Lassulnak, vagy elakadnak a kifizetések, a számlákat visszaküldik.
  • Visszajönnek a levelek.
  • Nem érhetőek el a munkatársak.


Ne feledje, ha a vevőjénél fenti jeleket tapasztalja, nagy segítség, ha azonnal cselekszik.


10 lépés ahhoz, hogy kivédje és kezelje a késedelmes fizetéseket


Minden jelentős cég komoly credit management irányelvekkel rendelkezik. Alábbi  lépésekkel elkerülheti, vagy hatékonyan kezelheti a kintlévőségeket:


1. Ismerje a vevőit: bizonyosodjon meg róla, hogy a megfelelő jogi személlyel van kapcsolatban – ellenőrizze például a cég hivatalos leveleit, a számláknak és minden hivatalos iratnak egyeznie kell a szerződéskötővel.

2. Töltesse ki a hitellimit formanyomtatványt. E mellett minden lehetséges módon ellenőrizze a cég hitelképességét és ne féljen minden fontos információt elkérni új vevő esetében.

3. Világosan határozzák meg a szállítási feltételeket. Új vevő esetében mindenképp írassa alá a szállítási feltételeket még mielőtt az első kiszállítás megtörténik.

4. Megfelelő hitellimitet szabjon. Minél többet tud a vevője üzleti tevékenységéről, pénzügyi múltjáról, annál biztosabban tudja ezt beállítani. Világosan határozza meg a fizetési határidőket és győződjön meg róla, hogy a vevője megkapta ezeket az információkat.

5. A hitel ellenzőrzési folyamata legyen hatékony: legyen biztos benne, hogy mindent a lehető legjobban ledokumentál, naponta kísérje figyelemmel kintlévőségeit. Részletezze a lépéseket és nevezze meg a személyeket, akik felelősek a számlák kifizetésének követéséért.

6. Tartson folyamatos kapcsolatot a vevővel: udvarias, szakmai alapokon nyugvó és következetes kommunikáció.

7. Legyen proaktív: ne várja meg, hogy baj legyen… keresse fel a vevőt már a fizetési határidő előtt, hogy megbizonyosodjon arról, minden rendben lesz a számla kiegyenlítésével.

8. Nyomon követés: amennyiben egy kifizetés késedelmes, azonnal fel kell venni a kapcsolatot a vevővel, hogy biztosak legyenek abban, hogy a fizetési ígéreteket betartják.

9. Kerülje a készpénzfizetést: kérje meg az ügyfelet, hogy vagy utalja  át az ellenértéket, vagy adjon inkasszó megbízást.

10. Legyen egy megbízható követeléskezelő partnere: ez a tény az Ön komolyságát erősíti meg az adóssal szemben.

 

contact
Amennyiben szeretné kontroll alatt tartani a késedelmes vevői fizetéseket, hívjon bennünket, hogy részletesen bemutathassuk Önnek az Euler Hermes globális követeléskezelési szolgáltatását.

 

 

contact